woensdag 8 april 2009

Chicks & Tricks (deel 1)

MECHELEN - Van onze correspondent ter plaatse.

De collega's van de (overigens uiterst succesvolle) Mechelse uitgeverij Plantyn staan voor een raadsel. K. Janssens* van de afdeling P&P getuigt. "Een goed jaar geleden bracht ik voor de grap een kuikentje mee binnen. Goed gelachen, dat wel. Tot dat kuiken verdween en er enkele dagen later veel meer van die kuikens rondliepen. Ze zijn nooit meer weggegaan." Gelukkig zijn de werknemers zo flexibel en stressbestendig dat de kuikens een vreedzaam leven konden leiden tussen de manuscripten en boeken-in-ontwikkeling.

De afgelopen dagen echter merkten de collega's van de eerste verdieping enkele bijzondere gebeurtenissen. V. Sevenhant* merkte als eerste dat er iets aan de hand was. "Ik ben er zeker van dat ik netjes een vergaderzaal geboekt heb voor een auteursvergadering die dag. Toen ik daar arriveerde met de auteurs mocht ik de zaal echter niet betreden. Toen ik mijn reservatie nakeek op het Intranet bleek die verdwenen. Deze kuikens hebben duidelijk toegang tot onze digitale bronnen." Na bemiddeling door de ombudsdienst kon V. alsnog aan de slag. Dankzij de foto's die zij nog met haar gsm kon trekken, kan zij bewijzen dat het geen 1-aprilgrap is en dat er echt iets vreemds aan de gang is.

Ondanks herhaaldelijk navragen bij de werknemers blijkt niemand zich een incident te herinneren dat tot deze acties heeft aangezet. Uitgeverij Plantyn nodigt dan ook elke werknemer of externe uit die mogelijk iets gezien of gehoord heeft, om deze informatie te delen.
Uw reporter ter plaatse brengt u, geïnteresseerde lezer, op de hoogte wanneer er vooruitgang geboekt wordt in deze intrigerende zaak.
* Om redenen van privacy zijn de namen in dit artikel geheel fictief. Elke gelijkenis met bestaande personen berust op toeval en de op hol geslagen verbeelding van de lezer.

Geen opmerkingen: