vrijdag 5 juni 2009

moet je horen, wij zoeken stamceldonoren!

Een tijd geleden plaatste ik een bericht op de blog om mee slogans te zoeken voor een campagne om meer stamceldonoren te werven.
Die is ondertussen heel concreet geworden.
Tenminste, het startschot is gegeven.

Er zijn stickers gedrukt die verkocht worden voor 5 euro per stuk. De opbrengst daarvan gaat naar het Sanguin-fonds van het UZA (zie ook http://hematologieantwerpen.skynetblogs.be). Zij zullen het geld heel goed kunnen gebruiken.
Er zijn al verschillende ideeën, onder andere de aankoop van apparaatjes voor patiënten die een stamceltransplantatie kregen. Eén van de vervelende bijwerkingen van zo'n transplantatie - en dat heb ik zelf echt wel ondervonden gedurende meer dan een week - is pijn in je mond. Spreken gaat amper nog, slikken doet enorm veel pijn.
De apparaatjes zouden dit probleem kunnen oplossen, of tenminste minder erg maken.

De moeite dus!

Iedereen kan stickers bij mij kopen (voor zichzelf of anderen die dit een goed initiatief vinden). En als je zelf mee stickers wil verkopen, graag! Laat het dan gerust weten.

Ik hoop op een heleboel reacties :-))

3 opmerkingen:

Lien zei

voor mij al zeker een sticker, Marleen !

En je registreren als potentiële stamceldonor, kan ik iedereen aanraden. In het UZA, in Gasthuisberg, waar dan ook: het gaat eenvoudig, snel en wie weet doe je er iemand binnenkort een groot plezier mee!

Anoniem zei

Marleentje, ik zal hier eens wat zachte druk uitoefenen om de verkoop van je stickers te stimuleren!

Annette

Anoniem zei

Jawadde zachte druk noemen ze dat, ik heb er twee blauwe ogen an overgehouden :-)

veel succes!

Groetjes,
Eline