donderdag 10 september 2009

actie

De kine is hier net voor de eerste keer geweest.
We zijn heel rustig gestart. Kan niet anders, na 4 maanden plat liggen.
Enkele ademhalingsoefeningen en enkele beenoefeningen. Meer niet.
Morgen volgt een tweede sessie. De ademhalingsoefeningen moet ik tussenin zelf ook doen, zodat zoveel mogelijk longblaasjes aan het werk gezet worden.

Binnen 2 weken opnieuw naar het uza. Daar ga ik vanaf nu ook elke maand 1 keer naar de longrevalidatie, zeg maar fitness voor longpatiënten.
Voordeel is dat ze daar kunnen monitoren of ik vooruitgang maak.
Terwijl je er traint, wordt immers constant je hartslag en zuurstofsaturatie in het bloed gemeten.
Zo zullen we de komende periode wat kunnen opvolgen.

Er is dus werk aan de winkel, maar ik kijk er naar uit om weer wat meer te kunnen bewegen.
En wat begeleiding is daarbij meer dan welkom, want alleen weet je begot niet hoe je een conditie van vér onder nul moet beginnen opbouwen...

5 opmerkingen:

Tijs Laurens zei

succes ermee!!!

Anoniem zei

Ik kom weldra wat supporteren, mijn dappere vriendin!

Knuffel, Annette

dries laurens zei

huppekee, en besef maar al te goed: een zeeleeuw lust geen kaas!

groetjes en volhouden maar!

Isabelle en Dries
en dikke knuffel van Karsten

Anoniem zei

hup longblaasjes hup!

Ann zei

Marleen, zo te lezen doe je erg veel je best met de vermoeiende longoefeningen. Wat dit weekend je bezoek op spoedgevallen betreft, bel maar naar het D2team wannneer je medische vragen hebt thuis in Mechelen. We zijn geen blitse Incredibles, Supermannen of -vrouwen, Kim Clijsters, ... maar we hebben er kleine trukkendozen altijd in voorraad...
Groetjes, Ann