maandag 7 april 2008

De vijfdaagse van Edegem

Hier ben ik weer. Terug op de intussen vertrouwde 'D2' in het uza.
Kamer 218 deze keer. Met zicht op de bomen, die frisse, lentegroene blaadjes krijgen.
Beter dan een grijs gebouw. Beter voor m'n ogen en beter voor m'n moraal :-)

Volgens de planning blijf ik hier ca. 5 dagen. Da's dus een 'werkweek'. Ik ben eventjes opnieuw solidair met jullie.
Trouwens: daarnet ben ik nog eens gaan kijken op de site 'dagelijksegedachte.net' en de gedachte van vandaag is 'Ga in je werk op , niet eraan ten onder'. En die wou ik toch even met jullie delen :-)

Als ik eerlijk moet zijn, ben ik het al wel een beetje beu, en ik ben hier nog geen volledige dag. Zo'n ziekenhuiskamer is niet meteen de meest inspirerende omgeving. Maar ik maak er het beste van, en ik houd voor ogen dat we hier door moeten om nadien weer helemaal 'met beide voeten in het leven te staan' ;-)

Hou jullie goed ginder en tot mails, blogs, bels of ziens!
Marleen

4 opmerkingen:

*plantyn blogt voor marleen* zei

Er zijn inderdaad betere bestemmingen voor een leuke midweek, Marleentje. We duimen voor jou dat de je deze week weer vlot doorkomt.

Annette

Anoniem zei

Ja, de moraal kan tijdens deze behandelingen vaak heel, heel laag zijn. Zeker wanneer je uitgeput bent en je lichaam meer tijd vraagt om te herstellen dan je verwacht en zeker zelf zou willen.

Geïnspireerd op je schilderij met vissen, zeeanemonen, waterschildpadden, kwallen en kreeften, deze recente affiche voor aanstormend talent in de Singel:

http://www.desingel.be/dadetail.orb?da_id=9544

Een echte jellyfish (noem hem geen kwal aub!) die voorbij zoeft als een speer of als een bokshandschoen een flinke mep geeft. Net zoals de chemo’s deze week weer stevig de leukemiecellen zullen aanvallen. Dus de gezellige schildpad met z’n thuisartikels én de angstaanjagende jellyfish met z’n krachtige chemowapens samen op kamer 218… Wees maar zeker dat dit zal werken. Talent gegarandeerd!

Anoniem zei

Je bent gewoon keigoed bezig, Marleentje. En als die energie en creativiteit die je nu even niet kan loslaten (en voor het hematoteam misschien maar gelukkig, want zij kennen jou misschien nog niet als de losgelagen dame die wij op Plantyn continu voorbijzagen flitsen - grapje!) opspaart, dan wordt dat gewoon een ongelofelijke knaller als jij weer helemaal 100% gezond bent!! En daar kijken we samen met jou ontzettend naar uit!

Anoniem zei

en pas maar op voor de reggae-fish in the middle, daar worde hi van! yeah man!


(de schilderes)