donderdag 19 maart 2009

daar is de lente, daar is de zon, maar ik moet ze nog zoeken

Niet de gemakkelijkste weken. Eind februari met de cortisone gestopt, en daar was ik natuurlijk erg blij om, maar nu merk ik pas hoe het mij oppepte.
Laatste weken dus maar weinig energie, geen fut of goesting om iets te doen en eten gaat me ook niet af. Overkomt me ook niet in normale omstandigheden ;-)
Gelukkig schijnt het zonnetje en tovert de lente weer blaadjes en knoppen aan de bomen.

Omdat ik de laatste week opnieuw meer rode vlekjes kreeg op m'n huid en de jeuk ook weer kwam opsteken, gisteren toch even naar het uza om dat te laten controleren.
Dokter Ann stuurde me voor de zekerheid even langs dermatologie. Tiens, daar was ik nog niet geweest ;-)
Ik dacht dat dat een afdeling was die alles wel kan oplossen met zalfjes, maar daar had ik me flink in vergist. Nog geen 10 minuten binnen bij de dokter daar, en ze spraken al over een biopsie. "Niets om je druk over te maken. We denken dat het niet direct door afstoting komt, maar dat het een andere huidziekte zou kunnen zijn, maar de minst erge die je hier op dermato kan meemaken."
Achteraf bleek dat ze aan eczeem denken, dat zal die biopsie dus uitwijzen.
Toen we thuiskwamen, hebben we een 'cortisoneroof' bij de apotheek gedaan: de badkamer staat nu vol cortisonezalfjes, -crèmekes en -shampoo. Die zouden de rode, droge vlekjes en de jeuk moeten doen verminderen.

En dus heb ik er op 30 maart nog een extra afspraak bij. Behalve hemato en de oogarts, bezoek ik dus ook nog eens dermatologie.
Al gehoord van bezigheidstherapie?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeg, maar als jij een bezigheid zoekt, dan kunnen we je hier in de Motstraat ook wel helpen, hoor. Bezigheden genoeg :).
Hoop dat je bezoekje op dermatologie een flitsbezoekje blijkt te zijn en dat je jeuk en vlekjes snel onder controle hebt! Dikke knuffel.

*plantyn blogt voor marleen* zei

Hey Marleentje

Met dat abonnement in het UZA vind ik wel dat je alle profijt eruit moet halen :-) wie weet kom je op dermato de één of andere knappe dokter tegen, je weet maar nooit! En als we moeten helpen met smeren, roep maar en we staan er. Dit kom je ook wel door, dat weten we zeker.

Dikke knuffel

Fieke Maes

dries laurens zei

hei Marleen, idd niet zo gemakkelijk. Maar kijk even achterom, en hoe het anders had kunnen lopen...
geniet van de zon, veel sterkte, en gaan!

Anoniem zei

Marleen, ze zijn daar in het UZA zo gek op jou dat ze alles proberen om jou te zien hé.
Ik hoop dat je snel van die jeuk af bent. Maar reken maar, dat zonnetje gaat weer helemaal schijnen voor jou!
Dikke kus,
Eline

Anoniem zei

Lieve, dappere Marleen

Wij zullen proberen de cortisone te vervangen wat het oppeppend aspect betreft. En hopelijk verzachten de zalfjes en de zon de huidkwaaltjes!

Maar je mag ook best eens goed vloeken hoor, meiske, want wij hebben wel makkelijk zeggen è.

Warme knuffel van
Annette

Anoniem zei

Volgens mij jeukt het gewoon elke keer als iemand aan je denkt en je het allerbeste wenst!
Maar laat ze daar toch maar iets tegen geven, want je zal al die mensen hun gedachten niet kunnen tegenhouden denk ik...

Zonder zeveren: dat het snel gedaan mag zijn, die jeuk, de rode plekjes, en alle andere vervelende dingen!