donderdag 14 augustus 2008

gezocht: nieuwe portie geduld

Morgen zal ik een week thuis zijn. Als alles goed blijft evolueren, heb ik nu alle ziekenhuisverblijven en behandelingen achter de rug. Wekelijkse controles en pillen slikken efkes ni meegerekend.
De komende maanden zijn er dus om te recupereren, om stilaan, beetje bij beetje, weer wat krachten op te doen en energie te vinden. Om de vermoeidheid te overwinnen.
En dat gaat lukken ook, al ben ik momenteel nog een beetje op zoek naar een nieuwe dosis geduld. Wie weet waar ik het kan vinden, laat het me maar gauw weten.

De eerste dagen thuis waren best wel zwaar. Nochtans supercontent dat ik na 4 weken kamer 224 kon verlaten in het uza. Maar dan kom je thuis en val je een beetje in een zwart gat. Want recupereren, hoe lang duurt dat?
Intussen ben ik er al wel wat over, zijn de moeilijkste dagen weer gepasseerd.
En is er alweer een ietsiepietsie meer energie dan 5 dagen geleden.

Het komt dus wel goed. Nu ik al 7,5 maanden geduldig ben geweest, zullen er nog wel een paar bij kunnen. En die zullen allicht toch al wat gemakkelijker gaan dan hetgeen ik achter de rug heb.

;-)
Marleen

9 opmerkingen:

Anoniem zei

http://users.belgacom.net/citaten/geduld.htm... enkele oosterse wijsheden en vast een paar plat getreden paden... maar geduld is vast en zeker onmisbaar, lees ik elders: Geduld blijkt in zowat alle levensdomeinen een bijzonder krachtige motor. De etymologie verraadt al heel wat: achter het woord schuilt het werkwoord dulden. Verdragen, dus. Volharden. Geduld betekent niet passief afwachten. Geduld betekent in de eerste plaats volhouden.
En een volhoudertje, dat ben je zeker wel!
Alexandra

Sandra Di Dio zei

Hoi Marleen,

"Geduld is als een bittere plant die zoete vruchten geeft".

Dus nog even op je tanden bijten en je zal zien dat het loont. Wij blijven alleszins supporteren voor jou!

Groetjes,
Sandra

Anoniem zei

Misschien twee videoclipjes?

http://au.youtube.com/watch?v=u4OFnfsE8PU

http://www.youtube.com/watch?v=LsD7PXvVSo0

Ann

NB: begrijp geen jota van de uitleg bij de eerste video:
'Primer video clip de la nueva etapa de la carrera musical de Take That. Patience es mucho más que una simple canción. Es la esperanza de tantos años, la alegría de verlos juntos, la emoción de volver a escucharlos. Quiero dedicar este video a todas las "Takies" del mundo.'

Vertaling???

marleen zei

thx! toch een paar leuke citaten gevonden op die site.

enne, wat de vertaling betreft:
"Eerste videoclip in de nieuwe muzikale carrière van Take That. Geduld is veel meer dan een eenvoudig liedje. Het is de hoop van zoveel jaren, het plezier van hen samen te zien, de emotie van opnieuw naar hen te luisteren. Ik wil deze video opdragen aan alle 'Takies' ter wereld."

Anoniem zei

Hé Marleentje, als iemand kan volhouden en geduld hebben dan ben jij het wel! Je hebt al een ongelofelijke prestatie neergezet dit jaar, dit gaat zeker ook nog lukken. En elke stap vooruit, hoe klein ook, is er een in de goede richting! You can do it!
Katrien

Anoniem zei

Oh, een heel mooie vertaling. Ik wist totaal niet wat te verwachten. Gelukkig geen rare zaken (altijd gevaarlijk in een niet-begrijpbare taal). 'Geduld is veel meer dan een eenvoudig liedje.' Mij lijkt geduld misschien dichter aan te leunen bij een hele opera ...Maar dan kies ik wel een hele mooie, van Mozart bvb.

groetjes vanop een hemato-wacht, Ann

marleen zei

wat die vertaling betreft: gisteren toen ik in bed lag dacht ik ineens: 't is niet 'Geduld is veel meer dan een eenvoudig liedje', maar Patience is hier gewoon de titel van het nummer...
Tja, zo'n Take That-kenner ben ik dus ni ;-)

Anoniem zei

Ik las ooit: 'The art of patience - Learning to be like the tortoise.' Bekijk dit animatiefilmpje en bij de finish herken je vast je stamceldonor:

http://www.youtube.com/watch?v=XEBhAfwbZ2M

Het voordeel van een tweede runner te hebben - nog vele voordelen zullen zeker volgen:)

dries laurens zei

Marleen,
je hebt al maanden keihard gevochten en gestreden, en veel geduld gehad / moeten hebben. Ook hier wist je niet wanneer het 'doel' bereikt zou worden, was het soms zelfs vechten om dat doel gewoon te kunnen behalen. Vanaf vorige week is het -denk ik- een nieuwe strijd: niet meer om te overleven ,maar om te herleven. De zon lacht je toe, al zie je ze niet altijd met die wolken...
veel sterkte, moed en geduld!