donderdag 26 februari 2009

bewogen dagen

Deze week verwachtten ze me dinsdag en donderdag in het uza. Dinsdag de normale controle op hematologie (alles weer oké - al moeten m'n levertesten nog een beetje zakken).
Joepie! M'n celletjes blijven het dus goed doen. Deutsche gründlichkeit, jawel...
Dinsdag moest ik ook onder de MRI-scanner als opvolging van die epilepsieaanval eind november. Zo'n MRI is echt wel de meest afgrijselijke machine die ze hebben uitgevonden. Je ligt op die scanner met je hoofd in een soort harnas en bescherming rond je oren. En dat laatste is echt wel nodig, want zelfs met die bescherming lijkt het nog of je tussen de trilboren en de betonmolens ligt... En dan moet je dat halfuur ook nog helemaal stilliggen. Pff... gezelligheid troef :-$
Vandaag naar neurologie voor een EEG en een afspraak bij de neuroloog, ook nog voor die epilepsie. EEG is ook wel een 'specialleke'. Al een geluk dat ik mezelf niet kon zien met dat plastieken net op m'n hoofd en al die draadjes ;-)
De verpleegster zei nog: "Het lijkt wel een beetje op een elektrische stoel". Niet erg, zolang ze de elektriciteit niet aanzetten ;-))
Enfin, alles in orde bij die EEG. Eigenlijk is er van die epilepsie niets meer te zien op de scanners, maar voor de zekerheid moet ik die medicatie wel blijven nemen tot november. Omdat het zo'n zware aanval was en ik nadien toch nog een tijdje verward was. Tja...
In november dan terug op controle, en dan kunnen ze die medicatie (hopelijk) beginnen afbouwen. Op vier weken zou ik er dan vanaf kunnen zijn.

En om af te sluiten: ik hoef pas 30 maart terug op controle bij hematologie! En ze hebben dinsdag m'n katheter eruitgehaald. M'n velletje kan dus eindelijk beginnen recupereren na een jaar onder de plakkers en de verbanden :-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

En Marleen, blijkbaar ook geen chemo meer? (dat vernamen we via onze eigen kanalen,;) )
B.R.A.V.OOOOOO!!!!!
Goe bezig.
Hilde en Ludwig.

marleen zei

De chemo is al gestopt in juni vorig jaar ;-)
Maar sinds woensdag ben ik nu ook van de cortisone af. Jippie!

dries laurens zei

Marleen, je bent een beest! ;-)

Anoniem zei

Keigoed, Marleentje! Je bent een topper!