woensdag 18 juni 2008

Transplantatie

De datum van de transplantatie is gekend! 10 juli is dé dag. Ik duid die met fluo aan in m'n agenda. Hoewel... ineens besef ik dat ik al een half jaar geen agenda meer gebruik.

Er gaat nog wel een en ander vooraf aan de transplantatie. Volgende week nog onderzoeken van longen, hart, buik en ook nog een bezoekje aan de tandarts. Om zeker te zijn dat ik 'in orde' ben ;-) Gelukkig zijn al die onderzoeken op 1 dag gepland.

Op 3 juli ga ik dan opnieuw binnen in het UZA, allicht voor een week of vier, vijf. De eerste twee dagen krijg ik chemo, dan een rustdag, en dan 3 dagen bestraling.
Voor de bestraling ga ik over en weer naar het Middelheim-ziekenhuis. 's Morgens en 's avonds een halfuurtje bestraling.

En dan, op 10 juli , krijg ik nieuwe stamcellen, uit een baxter die uit Duitsland wordt overgebracht. Bedankt onbekende Duitse(r)! Ik vind het helemaal niet evident dat mensen stamceldonor zijn als ze niet eens weten wiens leven ze daarmee redden. Maar 't is zo belangrijk! Hoog tijd om er hier in België ook meer bekendheid aan te geven.

Nog eventjes, en dan begint de laatste sprint. En wat ze ook zeggen over de laatste loodjes, ik ga ervoor! Nog even opwarmen de komende weken, en dan trek ik de sprint aan. In rechte lijn naar de finish!

Dikke knuffel
Marleen

Geen opmerkingen: