maandag 11 februari 2008

een onverwachte start van de nieuwe meterweek

vandaag start mijn meterweek en vol ideetjes vertrek ik naar plantyn en kom ik bij het ochtendgloren van de dag aan. wanneer ik de trap opga, hoor ik, als ik héél goed luister, een zacht maar triest geluid

wanneer ik het hoekje omdraai, merk ik dat er iets niet klopt... in de buurt van marleen's bureau liggen er kleine witte stippen...

nieuwsgierig ga ik met kleine stapjes dichterbij om te kijken wat er aan de hand is
ik merk dat de kleine witte stipjes kleine zakdoekjes zijn, zo groot als een sneeuwvlok

ik kan mijn nieuwsgierigheid niet langer bedwingen en volg de vlokjes tot onder marleen's bureau, waar ik tot mijn verbazing een oude bekende terugzie...

skippy, helemaal ontredderd weggedoken!


skippy, vraag ik, wat is er aan de hand? wel, begint hij, ik ben een aantal weekjes op vakantie geweest maar sinds vorige week ben ik terug, helemaal uitgerust om opnieuw aan de slag te gaan

ik was dan ook héél blij om alle bureautjes terug te zien en te merken dat iedereen nog altijd héél hard werkt, en, ik merkte zelfs dat er paar nieuwe mensen zijn opgestart
de eerste dag dat ik terug was, merkte ik dat marleen niet was komen opdagen, maar toen dacht ik, skippy, marleen geniet van een verlengd weekend, je ziet haar zeker morgen
maar ook de 2e, 3e en daarop volgende dagen kwam marleen maar niet langs
volhardend als ik ben, geef ik niet op en wijk ik sindsdien geen seconde van haar bureau zodat ik er ben wanneer ze terugkomt, maar sinds zaterdag, heb ik de moed een beetje laten zakken, ik weet niet waar marleen is en wanneer ze terugkomt en daardoor ben ik een beetje moedeloos en triest geworden...

bij het horen van skippy's verhaal en het zien van dit ontroerend tafereel, kon ik gewoonweg niet anders om skippy proberen gerust te stellen en op te beuren
benieuwd hoe dit verder loopt? kom elke dag zeker een kijkje nemen!

liefs, skippy & kaat

1 opmerking:

marleen zei

Super! The return of Skippy!
Geweldig om te weten dat hij daar nog altijd rondloopt als redder in nood :-)