donderdag 24 januari 2008

1 000 VERPLEGERS VERDWENEN

MECHELEN – In speelgoedzaak FUN op de Liersesteenweg in Mechelen vond afgelopen nacht een wel heel merkwaardige diefstal plaats. Uit het magazijn verdwenen 1 000 speelgoedverplegers van het merk Action Figure.

Uitbater Norbert De Vrieze zegt niet echt verbaasd te zijn: “Neejt. Ik verschiet daar niet van. 't Zijn graag geziene poppetjes, hé. Hoewel ze feitelijk voor kinderen van 8 tot 12 bedoeld zijn, zijn het toch wel veel ietwat oudere dames die die Male Nurses komen kopen. Zogezegd voor ‘hun neefken of hun nichtje’, maar aan de blik in hun ogen zie ik dat ze heel andere bedoelingen hebben.”

Gevraagd naar mogelijke verdachten, aarzelt Norbert geen seconde: “Ja, luistert, er was daar een dame die regelmatig Male Nurses bij ons bestelde via het internet van het UZA. Eerst ging het om 1 poppetje, daarna 2 of 3, maar de laatste weken liep het in de tientallen. Omdat ik er niet gerust op was, want godweet wat spookt die d'ermee uit, heb ik vorige week besloten haar bestellingen te weigeren. Sindsdien krijg ik dreigtelefoontjes en vorige week was’t prijs.

Ik was op stap met ons Moestaschke, onze pikenees, en dat beestje is toen bijna dodelijk verwond geraakt door een lading boekskes die ze uit een voorbijrijdende auto smeten. ’t Waren nog zware boekskes ook. Iets van Photoshop, geloof ik, van die firma daar in de Motstraat. Ja maar, ge moet u dat voorstellen. En op klaarlichten dag, hé!”

De politie kon de dader of daders van de aanslag niet vatten, maar vermoedt dat er een link bestaat tussen de grote bestellingen, de aanslag en de diefstal van vorige nacht.

Personen die informatie hebben over de gezochte persoon of personen worden verzocht onmiddellijk contact op te nemen met de lokale politie. (JL)

1 opmerking:

marleen zei

I know noooothing ;-)